Proovisõit: Mitsubishi Outlander
Kirjutanud Taavi   
Nel, 11.Mar.2010 10:10
 
Mitsubishi uuest Outlanderist õhkub samasugust sportlikkust ja dünaamilisust kui mõnest sportautost.

Tõsi, Outlanderi puhul on seda üliagressiivsust veidi talitsetud ning näiteks Lancer Evolutioni selget sõnumit maskuliinsusest siit välja ei paista. Kui, siis ehk pisut teise nurga alt, sest tegu ju pole kiireks sõiduks mõeldud, vaid pigem tavapärasest parema läbitavusega masinaga, millel heade kiiruseomaduste asemel hoopis kõrgem kliirens.

Crossoverite segmendi kiire kasvuga kaasneb paratamatult tendents seda võimalikult odavate isenditega täita. Madal hind tekitab omakorda olukorra, kus püütakse hakkama saada võimalikult väikeste kuludega, ehk kokkuhoidu rakendatakse nii välimuses kui varustuses.

Mitsubishi Outlander on siinkohal meeldiv erand, millel on võimalik kõik neli ratast vedama panna, samal ajal kõrge kvaliteediga muusikat kuulates. Ei sõiduomadustele ega -mugavusele pole kõnealuse auto juures küll midagi ette heita.

Kui päris tõsist maastikulooma Outlanderist pole, siis kevadised-sügisesed porimülkad kuskil asulavälistel kolkateedel on kindlasti jõukohased ning palju enamgi veel. Praegustes talvistes tingimustes, kus linnaisadel napib raha asjalikeks tegevusteks, mille hulka tänavatelt lume äraviimine kindlasti kuulub, on proovisõiduks läbiviidavad tingimused muidugi suisa ideaalilähedased.

Mis seal salata, tänu nelikveole pole ka suuremates lumehangedes mingitki kartust kinni jääda. Kui tee liiga kitsaks muutub ning vastutulev auto tuleb läbi lasta, võib Oulanderiga julgelt hange keerata - kui peakski juhtuma, et lumi liiga sügav ning auto edasi enam minna ei taha, siis tagurpidi mööda vanu jälgi saab igal juhul välja sõita.

Maanteele sõites on Outlanderi puhul mõttekas keerata veoskeemi nuppu vasakule lõpuni ning panna vedama vaid esimesed rattad - sõit on mugavam ja ka kütust kulub vähem. Mõistagi on siin paljugi kinni harjumustes ja sõidumaneeris.

Lüliti teised kaks valikut on 4WD ehk nn intelligentne nelikvedu, kus tagaratastele edastatavat pöördemomenti reguleerib elektroonika olenevalt sõidutingimustest ja oludest; ning 4WD LOCK ehk lukustatud nelikvedu, kus osa pöördemomendist edastatakse alati tagumisele teljele.

Proovisõiduauto 2,4-liitrise bensiinimootori võimsuseks on 170 hobujõudu ning maksimaalseks pöördemomendiks 232 Nm. Pisut üle pooleteisetonnise auto jaoks võiks seda muidugi rohkem olla, kuid kel vaja pidevalt raskeid esemeid vedada, võiks pigem kaheliitrise diisli poole vaadata.

Bensiinimootor aga pakub kiirendustel sellist mõnusat ehtmitsulikku vaikset urinat, mis ühtlasi tõi mälusopist esile Lancer Evo X-ga veedetud meeldiva aja. Käigukastiks on võimalik valida manuaali või «virtuaalsete» astmetega variaatorit. Viimase puhul on võimalik käike roolilabade abil üles-alla plõksida, kuid elektroonika on sel samuti piisavalt hea.

Mitsubishi lubab auto keskmiseks kütusekuluks variaatorkastiga modifikatsiooni puhul linnas 12,6; maanteel 7,5 ning kombineeritud tsüklis 9,4 liitrit bensiini saja kilomeetri kohta.

Proovisõidu vältel kõikus maanteel keskmine lubatu ja 0,5 - 0,6 liitri võrra enama vahel. Süsinikdioksiidi peaks antud sõidukil eralduma 222 grammi kilomeetri kohta. Seega ökoautode klassi Mitsubishi Outlander ei kuulu.

Nagu eelpool juba mainitud sai, on Outlander seest mugav, ent suhteliselt lihtne. Samas istmed on tõepoolest suurepärased ning ka pikemaid vahemaid on võimalik ilma liigselt väsimata läbida. Lihtne interjööridisain aga ei käi närvidele ning ka esmakordsel sisseistumisel leiab kõik vajalikud nupud-valitsad kohe üles.

Toome veel ära strateegilisemad andmed auto kohta: pikkus 4 460, laius 1 800, kõrgus 1 720 ja teljevahe 2 670 millimeetrit. Kliirens 215 ühikut. Tühimassiks 1 585 ja täismassiks 2 290 kilogrammi. Üsna mõistliku varustusega Mitsubishi Outlanderi saab kätte juba 450 000 krooniga.

 

 

Aktiivsed teemad foorumis

    Could not get any data from the forum, please check the configuration.